Met Kerk in Actie naar Oeganda 24 en 25 oktober

25 oktober 2018 - Moroto, Oeganda

Woensdag morgen namen we afscheid van onze gidsen en begeleiders. Voor het hotel gaven we hun nog een aandenken van ons in de vorm van een kaars met het logo van de PKN erop. Ook hun hadden een cadeautje voor. Wat het is hou ik nog even geheim. Na toespraken konden we om 10.30 vertrekken naar Moroto. Gelukkig niet zo’n lange reis maar 160 km maar hier weet je niet wat voor wegen het zijn. Het wisselt af soms een lang stuk asfalt en dan weer een zandpad. Uiteindelijk arriveerden we om 14.30 in de compound van  C en D ( Corporation and Development). Naarmate we richting het noordoosten reden werd het droger en kaler. Hier in de regio van Karamodjo is het droog en dus weinig landbouw wat dan ook betekent dat er weinig inkomsten zijn . We werden hartelijk ontvangen en bij de introductie werden we aan elkaar voorgesteld. De organisaties waar we hier mee te maken zijn hoofdzakelijk met kinderen bezig. Deze kinderen vluchten naar de hoofdstad Kampala in de hoop een beter leven te vinden. In grote lijnen werd verteld hoe ze te werk gaan om deze kinderen weer terug te brengen naar Karamodjo en dat we dat de komende dagen kunnen zien. Nadien de hele groep op de foto en dan naar het diner wat weer keurig verzorgd was. Voorgerecht pasta daarna kip met aardappels en groenten en fruit als dessert. De volgende morgen om 08.30 vertrokken om het veld in te gaan

1. Bert en Irene Krenning:
    25 oktober 2018
    Ha Leo,
    Geweldig om jouw verhaal te mogen lezen. We kunnen ons redelijk goed verplaatsen in dat wat jij ervaart. Wij zijn net terug uit Afrika en herkennen wat jij schrijft over de wegen, de dorpen, de kleurige kleding, maar vooral ook het enthousiasme en de vriendelijkheid van de bevolking. Al is de insteek van jouw reis anders, het is wel Afrika! Een geweldige ervaring. Geniet van alles, het is beslist een hele verrijking. Groetjes van Bert en Irene