Israelreis

24 april 2015 - Dordrecht, Nederland

Hallo in ben weer thuis.Gisterenmorgen zijn we nog naar het tempelplein in Jeruzalem geweest.Die plein is alleen geopend voor moslims.De toeristen kunnen het bezoeken tussen 8 en 11 uur.Je moet dan in de rij staan voor een checkpoint wat dan weer een lange rij wachtenden gaat vormen. We waren snel door de controle heen zodat we ruim de tijd hadden om daar rond te kijken.Vanaf daar had je een prachtig uitzicht over de olijfberg die we de dag daarvoor hadden afgelopen.Tegen de tijd die we afgesproken werden we verzocht om het plein te verlaten omdat er een demonstratie aankwam van extreme groepering die betoogden tegen het feit dat zij niet mochten bidden op de tempelplein (werd ons verteld).Om escalaties en om de toeristen te beschermen moesten we van dat plein af,dat hebben we dus ook mee kunnen maken.

Vandaar gingen we naar de graftuinen aan de voet van de berg Gogoltha.Het was niet zo groot maar er stonden mooie bloemen en planten.Er was ook een graf geopend om te laten zien hoe het graf van Jezus er uit had kunnen zien.Na onze laatste sjekels hebben opgemaakt liepen we terug naar ons hotel wat dichtbij was.Tja dan uitchecken en de bus in naar het vleigveld.D

De reis verliep keurig op tijd ,om klokslag 12 uur stapt ik mijn huisje weer binnen en toen was de reis definitief voorbij.

Nou dit was mijn reis.Een reis waar veel hebben gezien en gepraat met joden en palestijnen.De zaak werd van beide kanten belicht wat het zeer interessant maakt.Ik dank jullie voor het volgen van mijn reis

1. Ingeborg:
    26 april 2015
    Ha Leo,
    Fijn om te horen en lezen dat je weer thuis bent! Heel erg leuk om je reis zo te hebben kunnen volgen. Zeer indrukwekkend!
    groetjes!