Israelreis

21 april 2015 - Jeruzalem, Israël

Vandaag zijn we vertrokken uit Bethlehem.Op de heenweg naar Jeruzalem gingen we naar Hebron.Hebron is een stad waar de joden en de palestijnen door elkaar in deze stad wonen.Door de souk lopend werd onze gids aangesproken door een verkoper van de souk die ons uitnodigde om op zijn dak te komen kijken.Op dat dak kon men goed  de wachttorens zien die rond en op de daken van de stad gepost zijn.Nadat zijn we de Ibrahim moskee ingegaan eerst door de controle en dan via de moslimzijde erin.Daar zagen we de tombes van Abraham,Sarah,Isaacen Rebecca.De dames aan de ene kan en de heren aan de andere kant van de moskee.Toen we eruit kwamen weer door de controle naar de synagoge in hetzelfde complex.Hier zagen we de tombes allen maar door de ramen.Bij de uitgang van de synagoge werden we opgewacht door iemand van een instelling die historische gebouwen restaureren in Hebron .Bij hem kregen we een traditieonele arabische lunch aangeboden.Na de lunch het dak om te laten zien wat zijn projecten was.We werden op afstand een beetje in de gaten gehouden door militairen die partouilleerde op de daken.

Weer door de souk terug naar de bus die ons naar Jeruzalem bracht.We waren vroeg daar en de gids bood aan om een klein rondje door de oude stad te doen.De dag liep op zijn einde dus er waren niet veel toeristen zodat ik fotoos kon maken met weing mensen erop.Daarna lekker eten in het Holy East hotel