Israelreis

18 april 2015 - Nes Ammim, Israël

daar ben ik weer .Vanavond heb ik wat meer tijd om het rustig bij te werken.

Ik was gisteren vergeten te vermelden dat ik op dit moment in Bethlehem ben dus vanmorgen zijn we naar huis gegaan van een gespreksgroep van palestijnse vrouwen.Dit gebouw is dichtbij de afscheidingsmuur.Het was een bijzonder gesprek over  deze vrouwen ondervinden met de Israelische overheden.Vervolgens liepen langs de muur naar een winkeltje waarvan de bewoners nooit zijn weggegaan zpdat de muur om hun huis is heen gebouwd.Daarna werd van het programma afgeweken omdat degene die we gingen bezoeken in Nederland is vanwege familieomstandigheden.

Er werd een alternatief aangeboden nl een bezoek aan een klooster in de woestijn.Dit was een prachtige rit met een mooie wandeling aangeknoopt.Dit klooster mochten alleen de mannen in maar uit solidariteit zijn we er niet ingegaan zijn we naar de .Daarna zijn we naar fields of the sheperds gegaan waar een mooi uitzicht hadden op Jeruzalem.

We zitten nu aan de wijn en we gaan zo slapen om morgen weer een bijzondered dag te beleven .Goetjes uit een warm Nazareth.

1. Sjaak Van der van der Velden:
    19 april 2015
    Zo te lezen heb je het goed naar je zin, en krijg je veel indrukken mee. Veel plezier verder!