Israelreis

17 april 2015 - Amsterdam, Nederland

Vrijdag 16 april

Hallo het is hier nbu dik na twaalf uur maar ik ga toch jullie op de hoogte brengen.

Gisteren zijn we naar Nazareth gegaan waar we de de kerk van de aankondiging hebben bezocht.Volgens de overlevering is deze kerk op de grot van Maria gebouwd.

Daarna zijn we door de bergen van Galilea naar het meer van Tiberias gereden waar we de lunch aan het meer kregen.We kregen daar de petrusvis aangeboden die zeer goed smaakte.De bus bracht ons omhoog tot op de berg van de zaligpredeking  met een mooi uitzicht over het meer. We zijn toen naar beneden gelopen en kregen een bui regen oover maar dat kon de pret niet drukken Het was toen tijd om naar de kiboets Shar a Golan te rijden om daar te overnachten. Deze kiboets ligt een paar kilometer onder meer van Tiberias>Na een rondleiding over de kiboets door een nederlandse vrouw konden we gaan eten waarna om 22.uur de ogen dicht gingen

Vandaag om 8.30 vertrokken naar Jeruzalem via de westbank>BIj de westbank door de checkpoint onderweg naar Nablous.In dit gebied wonen de palestijnen,dat kan je meteen herkennen aan de minaretten die je in elk dorp of stad ziet staan.Nablous is een drukke stad maar we konden toch de petrusbron komen we waren er vroeg dus we kregen een uitleg door priester Justinus.Daarna de berg Kerzim op naar de Samaritanen.Daar hebben we een klein museum bezocht en kregen we ook een toelichting door een barmhartige Samaritaan.

In Jeruzalem hebben we de westmuur bezocht ofwel de klaagmuur.  aan de andere kant kregen we sabbathdiner aangeboden wat heel bijzonder was om d

1. Els:
    18 april 2015
    Leo, super dat je ons op dat late tijdstip noga even bijgepraat heb. Voor vandaag weer een mooie dag.