Israelreis

15 april 2015 - Nes Ammim, Israël

Hallo allemaal.

Vandaag woensdag de tweede dag kan ik jullie wat laten weten hoe ik het hier maakt.naar

Gisteren was een lange dag met een vertraging van drie kwartier in Wenen omdat er een koffer in het vliegtuig was en de eigenaar niet.In Wenen moesten we overstappen.Gisteravond zijn hier in de kibboets Nes Ammin gearriveerd.Deze ligt een klein stukje boven Haifa Gisteravond nog een welkom en een boeiend verhaal over het ontstaan,het leven en het doel van deze kibboets..Vanmorgen vroeg opgestaan om 8.30 uur te vertrekken naar Haifa naar een Baha ì tempel met mooie tuinen en een prachtig uitzicht over de baai van Haifa.Daarna naar Ein OD een kunstenaarsdorp ten zuiden van Haifa. Het dorp was open maar de boetieken die waren gesloten

Vervolgens naar Sakhin en  Moir en Remia in Carmiel.In Sakhin de lunch genoten bij Trees Kosterman die arabische vrouwen opvangt die mishandeld zijn .Moir is een verborgen stad waar de vorige bewoners verdreven zijn.Remia zijn we op bezoek geweest bij bedoeien(met een trema)die in de stad Carmiel wonen op rechtmatige grond maar toch moeten vertrekken.Daarna terug naar Nes Ammin .

Nes Ammin is een grote kibboets.Het is schoon en mooi aangelegd

Morgen gaan we naar Nazareth en het meer van Galilea waar in de buur gaan overnachten weer in een kibboets.Vandaar

1. Ingeborg:
    15 april 2015
    Ha Leo,

Fijn dat je goed bent aangekomen! Wat hebben jullie al veel gedaan op deze eerste echte dag! Mooie foto's ook. Indrukwekkend denk ik.

Een hele mooie verdere reis gewenst en ben benieuwd naar je volgende verhalen!

Wel grappig, ik had rond 21.00 uur nog zitten kijken of je al een nieuw verhaal er op had gezet, half uur later krijg ik de melding van je nieuwe verhaal :-).
  2. Sjaak Van der van der Velden:
    15 april 2015
    Wat een uitgebreid verhaal. Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt op zo'n dag. Slaap goed, en veel plezier verder.
  3. Luc en Saskia:
    Hoi Leo,
    fijn dat alles goed met je gaat en dat je zo aan het genieten bent wat een mooie en indrukwekkende dingen heb je al gezien ben benieuwd naar je ervaringen en foto´s van de stad Nazareth en het meer van Galilea. Leuk dat we zo ook een beetje met je mee op reis kunnen. Liefs uit zonnig Middelburg
  4. Els:
    16 april 2015
    Hoi Leo, Indrukwekkend zo'n eerste dag. Heb je vandaag nog de herdenking van de holocaust meegemaakt? Of waren jullie onderweg?
    Veel mooie momenten gewenst.
    Liefs Els
  5. Petra:
    hoi Leo
    Je hebt al aardig wat gezien. Leuk die foto's erbij .Je bent er dan een beetje bij . Heel veel plezier en het is als ik het zo lees een indrukwekkende reis
    groet Petra