Israelreis

22 april 2015 - Nes Ammim, Israël

Deze morgen met de bus de olijfberg op.Bovenop een prachtig uitzicht over Jeruzalem.De gids vertelde daar veel over de stad waar je goed kan zien dat de stad helemaal ommuurd.We gingen lopend de berg die zeer steil is.Er was daar een herdenkingsdienst met een eresalut van militairen voor de militairen die omgekomen waren tijdens de oorlogen.Halverwege  het kerkje Dominus Flevit De kerk staat op de plaats waar Jezus huilde omdat Jeruzalem de messias verwierp.De kerk is daarom gebouwd in de vorm van een traan. Verder afdalend kwamen we bij de tuinen van Gethsemane.Hier staan zeer oude olijfbomen waarvan ze zeggen dat die net zo oud zijn tot in de tijd dat jezus daar gearresteerd werd.Vandaaruit door de leeuwen poort naar de via dolorosa waar het niet zo druk was met toeristen.De gids vertelde bij de kruiswegstaties wat er gebeurde.We hebben die afgelopen tot de Heilige grafkerk die we ook hebben bezocht.In die kerk is de steen waar Jezus gewassen werd toen hij was gestorven voordat hij naar het graf werd gebracht.De plaat waar het kruis stond was t zeer druk zodat er bijna geen fotoos kon worden genomen maar mij is goed gelukt.

Dat was tevens het einde van het programma maar de gids bracht ons naar het joodse gedeelte met de nodige uitleg bij verschillende opgravingen.In die wijk zijn we uit elkaar gegaan en ieder zijn eigen weg.Ik ging nog wat wandelen door de oude stad richting het hotel.

Morgen gaan we proberen de tempelplein van de Al Aqsa moskee te bereiken en hopen terwijl we staan te wachten een bar witsma te zien bij de westmuur.Daarna hopen we nog tijd te hebben voor de graftuinen.

Om 12.30 gaan we naar het vliegveld om naar huis te vliegen .

Gr leo

1. Corien Simpelaar:
    22 april 2015
    Lieve Leo voor een digibeet zoals jij jezelf vindt vind ik dat je goed en trouw verslag hebt gedaan van je reis. Je gesprekje via wattsapp waren fijn om je stem te horen maar hier kon ik precies lezen wat je beleefd had. Bedankt op deze plaats en morgen om deze tijd land je bijna. En ben ik blij dat je weer thuis komt met al je foto's en verhalen die er vast nog zijn. X Corien
  2. Sjaak Van der van der Velden:
    22 april 2015
    Dag Leo, wat een uitgebreide verslagen maak. Het is net alsof ik bij je aan tafel zit, en jij me je belevenissen vertelt. Mijn complimenten hoor dat je daar ook de tijd voor neemt.

Ik wens jullie voor morgen een goede reis, geniet er nog even van.

Groetjes, Sjaak
  3. Els:
    22 april 2015
    Hoi Leo, zoals ik al eerder gezegd heb. Ik heb genoten van je reisverhaal. Morgen je laatste indrukken, hou ze vast. En natuurlijk een goeie thuisreis
  4. Luc en Saskia:
    23 april 2015
    Hoi Leo,
    als je dit leest ben je waarschijnlijk alweer veilig thuis. Wij willen je bedanken dat we zo mochten meegenieten van jouw ik mag wel zeggen zeer indrukwekkende reis. Ook Jodie heeft er erg van genoten. Graag horen we binnenkort al je verhalen en zien we je foto´s nu eerst maar even bijkomen van dit alles. Veel liefs uit Middelburg